Ny blogg!

Hei. Dette er det første innlegget på bloggen! Planen er at det blir en hageblogg med hovedvekt på hagen min og blomstene der. Men håper den etterhvert også kan bli full av nyttige tips for nybegynnere.

Jeg er nybegynner og har min første hage. Det er en rekkehushage og jeg har hatt den i ca fem år. Så kanskje nybegynnerperioden burde være over, men føles ikke sånn. Det er stadig vekk ting jeg gjør for første gang. Jeg liker å lese meg opp om nye planter og metoder. Det er gøy å prøve nye ting hvis en får gode instrukser.  Det kalles jo grønne fingre, men jeg vet ikke jeg, det handler vel mye om kunnskap.

Hagestil... Mmm, det er vel en blanding, men heller vel over mot det romantiske. Samtidig er en jo prisgitt de forholdene en har fått i den enkelte hagen. Vår hage ligger i H2/3 (H= herdighetssoner ). Deler har full sol, store deler halvskygge og noe skygge. Jordsmonnet er av leire og er ganske grunt. Den ligger på vestlandet, så det regner en god del. Så der har du premissene mine!

Ja, og så er jeg småbarnsmor. Det legger ganske mange premisser! Og så er jeg ikke glad i luking😉


Kommentarer

Populære innlegg